Moving
Stuff skrev:
Det är ju du som drar upp grannens äpplen i vartannat inlägg så uppenbarligen så tycker du någonstans i bakhuvudet att det är ett problem.
Som jag skrev är det tolerabelt att deras äpplen ramlar hos oss, som rådjuren åt nu, likväl som kanske en del av våra är hos dem och ingen klagar. Är man besvärad meddelar man så som jag gjort med rishögen utanför.

Snö ska aldrig slungas mot grannes staket eller hus eller mark då stenar o annat kan åka med...
var och en är skyldig ta hand om sin snö o smältvatten..Det är principen

Om man gör överenskommelser utöver detta är det ok...bäst är att inse att det kan gå snett om man tar sig friheter med grannars egendom

Ja fukten är väl inget problem, håller med föregående, din snö är just din! Samt att kan följa med mer än snö...

Enda fördelen med snöslunga, står den i garaget blir det ingen snö! Underbara vintrar! Grönt till Jul och Nyår!

Moving
byggarätt skrev:
Snö ska aldrig slungas mot grannes staket eller hus eller mark då stenar o annat kan åka med...
var och en är skyldig ta hand om sin snö o smältvatten..Det är principen

Om man gör överenskommelser utöver detta är det ok...bäst är att inse att det kan gå snett om man tar sig friheter med grannars egendom
Det är mkt man inte ska, ex. festa på nätterna och störa men görs ändå.

Slungan används sällan och jag brukar sällan dela med mig då man kan köra snett framåt, men inte emot vägg och bil.

Moving
Husqvarna220Ac skrev:
Ja fukten är väl inget problem, håller med föregående, din snö är just din! Samt att kan följa med mer än snö...

Enda fördelen med snöslunga, står den i garaget blir det ingen snö! Underbara vintrar! Grönt till Jul och Nyår!
Vår el-slunga orkar inte så långt så vi har väldigt lite att dela ut.

Vår stod i 3 år innan det kom en massa snö!

Samma med bensinaren som kunde stå i åratal och vi har ett barn som är hejare på snösläde.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.