13 666 läst ·
34 svar
14k läst
34 svar
Spruta snö till grannen eller på väggen?
Vi är vänner sedan länge, redan innan huset köptes, men i kylan pratar man sällan ute.Stuff skrev:
Vi är dessutom flera så mejl är bättre.
Ska vi däremot undra om han vill köra sin fd taxi till flyget och få betalt, ringer jag.
Medlem
· Västerbotten
· 3 277 inlägg
Ganska lätt att handskotta! Vi har en granne som är kär i sin slunga, snöar 5cm, starta slungan och kör den på bron! Och ser ut som en snögubbe efteråt, lever om och luktar skit..och gärna köra den tidig morgon eller sen kväll....
Började med det, sedan släde, bensinslunga och sist tyst el-slunga, 40 meter tar tid ändå så senast hjälpte ett barn till med sladden så gick det snabbare ända ut och utanför brevlådan. Sedan tog jag trappen och nu väntar altanen.Husqvarna220Ac skrev:
Löjligt då den smälter bort på en oanvänd del av tomten. Vi fick grannarnas äpplen som rådjuren åt nu, ska vi klaga?shomakie skrev:
Man ska inte gnälla i onödan och kan spruta snett framåt också. Det lilla från oss har de nog inte ens sett.
Jag frågade om väggen, grannar är inget problem.
Nja du frågade ju faktiskt "Spruta snö till grannen eller på väggen?"Moving skrev:
Om grannen inte är något problem så förstår jag inte varför du frågar egentligen.
För din del är det ju såklart bättre att spruta till grannen men alla grannar hade kanske inte hållit med. Nu verkar du ju ha en schysst granne som du kommer överens med så då är det väl bara att spruta på. Poängen som många försökte göra i sina svar är att man aldrig bara kan anta att det är okej utan det är alltid bäst att fråga först.
Sen tycker jag att du ska låta bli att blanda äpplen och päron, eller äpplen och snö i detta fall.
Om du har ett problem med grannens äpplen så red ut det separat och försök inte kvitta olika typer av intrång mot varandra.
Jag misstänker att det blir en annan fuktbelastning på huset om man bor någonstans där snön ligger i snitt 2 dagar innan det är barmark igen. Dessutom var ju Ts bild på en vägg med stora fönster.mlkjhr skrev:
Som jag skrev är äpplen inga problem då vi dräller till varandra.Stuff skrev:Nja du frågade ju faktiskt "Spruta snö till grannen eller på väggen?"
Om grannen inte är något problem så förstår jag inte varför du frågar egentligen.
För din del är det ju såklart bättre att spruta till grannen men alla grannar hade kanske inte hållit med. Nu verkar du ju ha en schysst granne som du kommer överens med så då är det väl bara att spruta på. Poängen som många försökte göra i sina svar är att man aldrig bara kan anta att det är okej utan det är alltid bäst att fråga först.
Sen tycker jag att du ska låta bli att blanda äpplen och päron, eller äpplen och snö i detta fall.
Om du har ett problem med grannens äpplen så red ut det separat och försök inte kvitta olika typer av intrång mot varandra.
Fuktbelastningar kan vara problem.