11 130 läst ·
3 svar
11k läst
3 svar
Sprucket kitt
Kittet på våra fönster har spruckit, men är inte löst. Däremot håller färgen på att släppa så jag måste måla om dem. Kan jag låta kittet vara så länge det inte är lösa bitar?
Och om jag hittar lösa bitar, tar man bara bort bitarna och lagar med nytt kitt, eller?
Och om jag hittar lösa bitar, tar man bara bort bitarna och lagar med nytt kitt, eller?
Kitt som sitter fast är inte sämre än nytt, så låt det sitta. Du kan försöka att med ett stämjärn liksom "spackla" och trycka in nytt kitt i sprickorna. Du kan även använda den metoden om du har en liten springa mellan kittet och glaset.
Jag har tidigare köpt kitt hos bygghandeln och aldrig lyckats speciellt bra med kittningen. Nu köper jag kitt i lösvikt hos en glasmästare och det är en himmelsvid skillnad att använda det kittet!
Klicka här för att svara