Byggahus.se
TRJBerg
Hej,

Har problem med sprucket kakel i badrum.

Undrar främst vad som kan göras (typ vad är minsta åtgärd).
Och vad som "måste" göras.

Huset är byggt 1995, badrummet från samma tidpunkt såvitt jag vet.

Andra våningen, "träbjälklag". Väggarna delvis lättbetong, tror någon vägg kan vara träreglad.
Helkaklat upp till tak. Takhöjd 3 meter.
Golv plastmatta eller linoleum.

Problemet är dels spruckna kakel på en plats i badrummet. Samt ett större område på samma plats med "bom" i kaklet. När jag försöker pressa på de spruckna kaklen är de helt stela/styva, dvs ingen eftergivlighet. De spruckna kaklen dök upp för ungefär ett år sedan, har inte ändrat sig sedan dess.
Annars inga problem med badrummet.

Bifogar bilder.
 
  • Sprickor i vitt kakel i hörnet av ett badrum, inga tecken på rörlighet vid tryck.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Badrumsinteriör med vita kakelväggar och synlig spricka, inredning inkluderar handfat, spegel och toalett.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Badrum med vit kakelvägg, rörinstallationer synliga, tvättmaskin och badkar med duschmunstycke och hygienprodukter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Badrum med helkaklade väggar, tvättmaskin och torktumlare, sprickor ej synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Badrum med vita kakelväggar och sprickor i några kakelplattor, duschstång, fönster och badrumsmöbler synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om det spruckna hörnet är långt ifrån där det duschas så är det nog ganska riskfritt att ignorera tills den dan ni gör en totalrenovering.
 
  • Gilla
henric78 och 2 till
  • Laddar…
TRJBerg
useless useless skrev:
Om det spruckna hörnet är långt ifrån där det duschas så är det nog ganska riskfritt att ignorera tills den dan ni gör en totalrenovering.
Så har min tanke varit.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.