Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Alternativen jag tittat på är
1. montagelim.
2. Epoxi 2 delars.
3. Vax och avsluta med vaxpenna.
Vad jag förstått så finns det både fördelar och nackdelar med de olika alternativen.
Alt nummer 3 lockar mest då jag låter träet få leva. Men montagelim gör att det inte blir större spricka?
1. montagelim.
2. Epoxi 2 delars.
3. Vax och avsluta med vaxpenna.
Vad jag förstått så finns det både fördelar och nackdelar med de olika alternativen.
Alt nummer 3 lockar mest då jag låter träet få leva. Men montagelim gör att det inte blir större spricka?
Produkter som diskuteras: "montagelim"
Montagelim
Montagelim är ett starkt, mångsidigt lim anpassat för flera material som trä, metall, plast och mer. Dess unika formel tillåter användning även under svåra förhållanden, vilket gör det användbart för projekt i alla storlekar och i olika
Läs mer
Har du en bild på hur hela bordet ser ut? Hur sitter skivan fast mot underredet?
Anledningen att jag frågar är sprickan kan bero på att skivan sitter fixt inspänt mot underredet, utan möjlighet att variera i bredd med årstiderna.
Anledningen att jag frågar är sprickan kan bero på att skivan sitter fixt inspänt mot underredet, utan möjlighet att variera i bredd med årstiderna.
Skivan är stavlimmad i två delar. Skivan har två reglar som går över kortsidorna, på dessa har man gjort kant för att benen ska passas in och dessa är fastskruvade i både på skivan och benen. Det är för att vi ska kunna montera isär den när vi flyttar inom ett par år.Ola C skrev:
Du har ingen bild?F fixarx skrev:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Sprickan beror på att märgen är kvar, man kan nästan garantera att det spricker då.
Min mentor inom snickeri sa att det är felsågat.
Man ska alltid försöka att såga mitt i märgen, virket kommer då att kupa sig i stället först spricka.
Protte
Min mentor inom snickeri sa att det är felsågat.
Man ska alltid försöka att såga mitt i märgen, virket kommer då att kupa sig i stället först spricka.
Protte
Lim och träspån räddade bordet iallafall. Jag oljade in den för att få den rakt/slappna av och ett par timmar senare öste jag på med lim längst in i sprickorna. På med oljan igen veckan efter och lim igen. Sen var det bara att limma igen några mindre sprickor utan träspån
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden

