Byggahus.se
Vet inte vad det här heter men den har spruckit iaf.
Bränd, skadad metallplatta med cirkulärt hål på verkstadsbänk, med sot och bråte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sitter skruvad så den hålls ju på plats, kan man limma ihop med högtem silikon eller ska man byta?
Verkar vara sten, betong eller keramik?
Oljebrännare som går som tillskott till bergvärmen
 
N
Finns ju stenlim.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Det låter farligt att lita på limning av något som behöver vara eldfast.
 
B
I och med att den är skruvad och går få h per år (olja) skulle jag försöka lappa ihop den. Personligen tror jag du kan ta vilket lim som helst, det ska väl bara hålla ihop under montaget? Första eldningen så lär limmet brinna upp. Så du lär ju kolla skicket under säsongen, så den intr ramlar isär eller får för stora sprickor.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
B BSOD skrev:
I och med att den är skruvad och går få h per år (olja) skulle jag försöka lappa ihop den. Personligen tror jag du kan ta vilket lim som helst, det ska väl bara hålla ihop under montaget? Första eldningen så lär limmet brinna upp. Så du lär ju kolla skicket under säsongen, så den intr ramlar isär eller får för stora sprickor.
Den var lika ifjol höst, så den sitter ju på plats som det är.
Nu plockade jag ur den för jag ska svetsa i en bit i hålet då det är lite för stort för brännaren, alltså själva röret som går genom luckan.

Tänkte lägga en tjock sträng med högtemp silikon på själva luckdelen, låta torka sen dit med brännaren så jag kan ju lika gärna limma med det.

Kan man ersätta med nåt annat, gjuta en egen cement klump? 🙂
 
B
  • Gilla
nino
  • Laddar…
N
Man kan gjuta en egen betongklump som innehåller cement.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.