Har tyvärr två spruckna plattor i mitt badrum i källaren.
Hade ni försökt ge er på att byta ut dem eller bara låta det vara?
Dessa sitter på en betongpelare som i sin tur sitter ihop med en yttervägg i betong.
Den tidigare ägaren som renoverat badrummet själv valde att inte sätta tätskikt på denna väggen då det var en yttervägg i källare. Förre ägaren hade varit tydlig med detta för besiktningsmannen och förklarat hur han resonerat. Besiktningsmannen påpekade det i sin rapport (samtidigt som han sa till mig vid genomgång att han förmodligen hade resonerat likadant vid badrumsbygge)
Liten avstickare där... vad hade ni gjort med plattan? Finns det någon kakelnisse som skulle åta sig detta? Kostnad? Badrummet är så fint i övrigt så dessa två plattor stör mig något enormt...
Hade ni försökt ge er på att byta ut dem eller bara låta det vara?
Dessa sitter på en betongpelare som i sin tur sitter ihop med en yttervägg i betong.
Den tidigare ägaren som renoverat badrummet själv valde att inte sätta tätskikt på denna väggen då det var en yttervägg i källare. Förre ägaren hade varit tydlig med detta för besiktningsmannen och förklarat hur han resonerat. Besiktningsmannen påpekade det i sin rapport (samtidigt som han sa till mig vid genomgång att han förmodligen hade resonerat likadant vid badrumsbygge)
Liten avstickare där... vad hade ni gjort med plattan? Finns det någon kakelnisse som skulle åta sig detta? Kostnad? Badrummet är så fint i övrigt så dessa två plattor stör mig något enormt...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverare
· Kalmar
· 2 810 inlägg
Om det inte är något tätskickt bakom och du har en extraplatta så är det bara att knacka ner och byta
Medlem
· Västernorrland
· 2 110 inlägg
Hade lätt levt med det. Men så hade jag inte stört mig så mycket som du gör heller...
Renoverare
· Kalmar
· 2 810 inlägg
Typ 2-3000 beroende på om dom är i närheten
Har man otur blir fogen annan nyans på. Skulle jag byta så hade jag nog skurit med en liten multimaskin och typ 30mm diamantskiva. Intressant att de bara är o knacka ner. De var inte mitt gamla kakel, de tog tid... Två plattor lär dock gå bra oavsett.
De duH hullan skrev:
De du kan göra är att försöka hitta eller blanda till någon slags fog som du kan "spaçkla " igen repan lite snitsigt. Blir billigaste enklaste lösningen även om den inte blir den super snyggaste variantenH hullan skrev:
Liknande trådar
-
Sprucken betongtrappa - hur laga?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Jordkällare - vägg ras och sprucken dörrkarm
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Sprucken betongplatta - bör jag vara orolig?
Golv -
Kan man byta sprucken kakelplatta i gammalt badrum?
Badrum -
Sprucken grundfärg - hur rädda?
Färg, Måla & Tapetsera