GJorde ett tält över en betongplatta som gjöts i augusti för att fortsätta med projektet under våren. Idiotiskt nog ställde jag in en torrboll där som vällt under vintern....

Saltet har sugits upp av plattan där torrbollen stog så min undran är vad fan jag kan göra nu mer än att vänta på att armeringen under börjar rosta?

• Betongplatta med fläckar och blad, slitage från torrboll synligt på ytan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
Jorel03
  • Laddar…
Z Zwännzån skrev:
GJorde ett tält över en betongplatta som gjöts i augusti för att fortsätta med projektet under våren. Idiotiskt nog ställde jag in en torrboll där som vällt under vintern....

Saltet har sugits upp av plattan där torrbollen stog så min undran är vad fan jag kan göra nu mer än att vänta på att armeringen under börjar rosta?
Va händer om du blöter upp saltet och kör med våtdamsugare??

• Gilla
P Purolainen och 1 till
  • Laddar…
Z Zwännzån skrev:

Gör ingenting.

• Gilla
kan själv1 och 1 till
  • Laddar…
Jag har egentligen ingen aning, men att du skulle få några problem med att armeringen rostar pga detta eller att det skulle orsaka några andra problem låter fullständigt osannolikt.
Ryck på axlarna o gå vidare.

• Gilla
kan själv1 och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.