44 837 läst ·
21 svar
45k läst
21 svar
Sprickor i trallbrädor
Även jag tycker att det ser torrt ut - skvätter det när man skruvar så vet man att det är nytryckt virke. Var dom blöta när dom skruvades borde skruvhålet "vuxit" igen så här två veckor senare...
Är väll hyfsat normalt för trall detta?! Min nytryckta trall har också spruckit lite som din har gjort o då var den så färsk att man nästan fick ha snorkel på skruvdragaren.
Vet inte vädret hos dig men hos oss har det regnat två gånger på 1 1/2 månad så torkningen kanske har gått lite för fort men jag hade tänkt byta dom sämsta nästa år
Vet inte vädret hos dig men hos oss har det regnat två gånger på 1 1/2 månad så torkningen kanske har gått lite för fort men jag hade tänkt byta dom sämsta nästa år
Reklamera pga av sprickor? Grattis om du lyckas med det!
Om virket hade varit nytryck vid läggning och sedan fått små sprickor när sommaren gjort sitt, hade det varit okej då?
Har svårt att tro att ditt virke inte är tryckt i år!
Gilla läget eller kör på nått dött material!
Om virket hade varit nytryck vid läggning och sedan fått små sprickor när sommaren gjort sitt, hade det varit okej då?
Har svårt att tro att ditt virke inte är tryckt i år!
Gilla läget eller kör på nått dött material!
Det går att lyckas med. Själv kör jag tillbaka allt "dåligt fult" virke till bygghandeln som jag inte vill lägga. Vet även att många snickare i kommunen gör likadant. Har till ochmed reklamerat 145x45 tryckt. Bad om fina bitar till en trapp. De sågade till dem och när jag kom hem och kollade dem var de fulla av fula kvistar och skador. Åkte tillbaka och sa som det var och åkte några veckor senare tillbaka till bygghandeln och fick "nytt" virke. Nu bor jag ioförsig i en liten kommun där alla känner alla, så de på bygghandeln förstår vad good Will innebär.KTM RTR skrev:
Klicka här för att svara