Jag tycker inte det ser ut som sättningsskador eftersom brottet går ut till intet i hörnet.
Då skulle det kunna handla om att lasten från tegelhörnet har blivit för stor. Då kan det finnas fina sprickor i tegelfogarna, eller i värsta fall genom stenarna.
Det kan också röra sig om att armeringen har rostat, svällt och tryckt loss hörnet.
Eller vatten från utkastaren har hållit hörnet blött och så är det frysskada.
Ev en kombination av de senare två. Det är förstås dåligt om armeringen ligger så långt ut mot kanten att den rostar och spjälkar bort betongen, men det är lätt att leda bort vattnet lite längre och undvika fortsatt problem efter enklare lagning.