Vi har två handfat (porslin) från tidigare Aspen, modell Viskan - installerade i slutet av 2015. Bägge har sedan en tid tillbaka fått ytliga sprickbildningar vid överfyllnadsskyddet. Vi har varit i kontakt med Inr som är nuvarande ägare av varumärket men de friskriver sig utan kommentar och hänvisar till att garantitiden gått ut. Har läst här i olika trådar att fler har samma problem med Svedbergs tvättställ. Är det fler som haft samma problem med Aspen Viskan?
/Yvonne
/Yvonne
Samma här fast runt utloppet och på kanten.
Ca 8 år gammal. Det är 10 års garanti ska de ju vara!
Ca 8 år gammal. Det är 10 års garanti ska de ju vara!
Hej,S Söderbymalm skrev:Vi har två handfat (porslin) från tidigare Aspen, modell Viskan - installerade i slutet av 2015. Bägge har sedan en tid tillbaka fått ytliga sprickbildningar vid överfyllnadsskyddet. Vi har varit i kontakt med Inr som är nuvarande ägare av varumärket men de friskriver sig utan kommentar och hänvisar till att garantitiden gått ut. Har läst här i olika trådar att fler har samma problem med Svedbergs tvättställ. Är det fler som haft samma problem med Aspen Viskan?
/Yvonne
Jag har likadant. Men runt avloppet på handfatet som bara är 2-3 år gammalt.
Hälsningar
Marita
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 191 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 191 inlägg
V Villaägarenr1 skrev:
Löste sig ditt garantiärende via kontakt med INR?P Peo Allard skrev:
Vår dubbelho i badrum har nu fått sprickbildning, men det efter 7 år
Badrumsskåp med ho var hutlöst dyrt så det borde hålla en livstid
Inte för att det hjälper någon, men vi har liknande sprickor i 8 år gamla handfat av samma modell. Då har handfatet trots det bytts en gång på garanti (när det var nytt) då det hade porer i glasyren.
Om någon lyckas få de utbytta under deras 10åriga garanti så är jag också intresserad av att höra hur ni gick till väga.
Om någon lyckas få de utbytta under deras 10åriga garanti så är jag också intresserad av att höra hur ni gick till väga.
Anders, har ni testat kontakta INR direkt eller via företaget ni köpte tvättfatet?Anders243 skrev:
Inte för att det hjälper någon, men vi har liknande sprickor i 8 år gamla handfat av samma modell. Då har handfatet trots det bytts en gång på garanti (när det var nytt) då det hade porer i glasyren.
Företaget vi anlitade för helrenovering av vårt badrum konkursade för 3-4 år sedan så den vägen är stängd för vår del.
Ska söka finna fram kompletta sammanställningen/fakturan och lägga en reklamation till INR så får vi se vad svaret blir.
Tvättfat välskött under alla år och ett tvättställ som kostar så pass bör hålla en livstid
Jag vet inte om det är någon tröst, men vi har sprickor sedan flera år tillbaka. Firman som sålde det har gått i konkurs. Är det någon som vet var man kan köpa ett ersättningstvättfat eller ska man behöva byta ut hela möbeln? Risken är väl ändå att man får göra det för nu börjar även lacken på luckorna ge sig efter 10 år.
Trodde vi köpte en kvalitetsvara och svindyrt var det.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 191 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 191 inlägg
Hör med INR som köpte Aspen.Margherit Sörensen skrev:
Jag vet inte om det är någon tröst, men vi har sprickor sedan flera år tillbaka. Firman som sålde det har gått i konkurs. Är det någon som vet var man kan köpa ett ersättningstvättfat eller ska man behöva byta ut hela möbeln? Risken är väl ändå att man får göra det för nu börjar även lacken på luckorna ge sig efter 10 år.
Klicka här för att svara