Har ett hus från 73 med blåbetong grund, vi håller på att dränera, har idag blästrat bort gamla asfaltsbeläggning, det finns ett flertal vertikala sprickor, dräneringsfirman kommer att slamma hela grunden (detta var inte gjort när det byggdes), sen kommer dubbla lager isodrän, frågan är vad gör jag åt sprickorna på insidan, flera rum är spacklade med "vanlig spackel" och målade med plastfärg, färgen sitter bra, om jag slipar bort färgen , kan jag ha kvar spackel,
Jag vill egentligen inte putsa, kan jag sätta glasfiberremsor över sprickorna och spackla, måla med med en slilkatfärg,
I och med att det är blåbetong tänker jag att en diafusions öppen färg borde släppa igenom radon.