1 738 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Sprickor golv i dusch. Något att vara orolig över?
Vart stambytt 2005 såvitt jag kommer ihåg. I samband renoverades badrum.
Jag är relativt nyinflyttad så vet inte hur länge sprickorna funnits här.
Det ända jag gjort hittills är att lägga på lite transparent fogmassa.

Jag är relativt nyinflyttad så vet inte hur länge sprickorna funnits här.
Det ända jag gjort hittills är att lägga på lite transparent fogmassa.

Det kan mycket väl vara en sättskada med sprickor i tätskiktet som följd, att sätta silicon på det är fullständigt meningslöst då vattnet finns under klinkern. Kan du kolla hur taket ser ut under? Att byta bara dom plattorna kommer bli svårt.
Och om denne granne inte har en antydan till fukt i taket. Ska vi anta att allt är som det ska och bara blunda? Eller vad föreslår du?
Vad säger försäkringsbolag om denna typ av skada. Står man för det själv eller är det så enkelt att man betalar självrisk och får det fixat?
Och vad är en normal garanti, detta arbete är utfört 2005 såvitt jag vet. Har inte hittat papper på det än. Bostadsrättsföreningen som gjort stambyte och renoverat badrummen i samma veva.
Vad säger försäkringsbolag om denna typ av skada. Står man för det själv eller är det så enkelt att man betalar självrisk och får det fixat?
Och vad är en normal garanti, detta arbete är utfört 2005 såvitt jag vet. Har inte hittat papper på det än. Bostadsrättsföreningen som gjort stambyte och renoverat badrummen i samma veva.
Ja, detta är något att vara orolig över.
Om badrummet är gjort av föreningen i samband med stambytet 2005, så reklamera till dem och försök få det att gå den vägen. Men ta ett snack med ditt eget försäkringsbolag först kanske, dom bör kunna ge dig goda råd om hur hantera frågan.
Om badrummet är gjort av föreningen i samband med stambytet 2005, så reklamera till dem och försök få det att gå den vägen. Men ta ett snack med ditt eget försäkringsbolag först kanske, dom bör kunna ge dig goda råd om hur hantera frågan.
Klicka här för att svara