Vi bygger hus med totalentreprenad och påpekade för flera månader sen sprickan som syns på bilden.

Nu är det snart dags för besiktning.

Vi tycker brädan borde bytas, men entreprenören har inte gjort det. Kommer vi få med oss besiktningsmannen på det tror ni?
 
  • Synlig spricka i en vertikal träbräda vid husets hörn ovanför en betongsockel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Staffans2000
Det tror jag.
Vad värre är, är att det ser ut som om det saknas ett fönsterbleck.
 
Tack för svar! Ett fönsterbleck nedtill har tillkommit sedan jag tog bilden.
 
Ja det är helt klart en anmärkning. Men vad sitter den högra spiken i ? Hoppas det inte är i karmen (aluminiumet) skall inte vara några spikar i karmen.
 
Staffans2000
Är det inte ett vanligt träfönster?
 
Ja, det är ett träfönster, men jag tar med mig frågan.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.