4 011 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Spricka i betong platta
Jag grov städade inne med dammsugaren och upp täckte en spricka på ca 1mm i betong plattan, Sprickan är cirka 4 m lång. vad kan de bero på? Dom har sprängt på tomtem brevid. Och besigtigat före och efter sprängning men de va innan vårt hus va stommrest.jag har inte fått något besiktnings resultat brukar man få det??
Sprickor i betongplattan uppkommer vanligen förr eller senare. Tar du upp golvet efter 10 år så har du med stor sannolikhet någon spricka i betongen. Dock borde det inte uppkomma redan under byggskedet eftersom det ofta är långtidsbelastningar som orsakar sprickorna.
Dåligt utfört grundarbete; komprimering av grus, armering gör ju inte plattan direkt starkare.
Dåligt utfört grundarbete; komprimering av grus, armering gör ju inte plattan direkt starkare.
Klicka här för att svara