Har två parasoll som det inte är något fel på annat än "estetiskt" / "visuellt". Tänkte tvätta av dem med någon mild blandning av diskmedel/såpa och vatten, låta dem torka och sedan spraymåla dem med textilfärg.

Är det någon som har fått bra resultat och/eller gjort detta?

Det verkar svårt att hitta textifärg som spray i lite större burkar, tips emottages tacksamt.

-Joaquim

Finns nya dukar på Temu etc för några hundralappar 👍 Säkert tunna polyester men du kan välja vilken färg du vill )

• Gilla
joho68
  • Laddar…
I InsidersUnited skrev:
Finns nya dukar på Temu etc för några hundralappar 👍 Säkert tunna polyester men du kan välja vilken färg du vill )
Tack, bra tips. Jag är dock nöjd med själva duken som sitter på parasollen f n, så det var därför jag tänkte försöka mig på att spraymåla dem med textilfärg.

• Gilla
InsidersUnited och 1 till
  • Laddar…
Följer. Mitt ser ut som en zebrahud efter 2 soliga somrar. Uppenbarligen användes det alldeles för lite, annars hade det varit jämn-ljust 😅

• Gilla
joho68
  • Laddar…
Vad är det för material?

Z z_bumbi skrev:
Vad är det för material?
Det känns som canvas/segelduk, men jag skulle inte bli förvånad om det är nylon:ish / polyester / osv.

Det är avgörande för vilka färger du kan använda och förvänta dig ett bra resultat. Så börja där.

• Gilla
joho68
  • Laddar…
Z z_bumbi skrev:
Det är avgörande för vilka färger du kan använda och förvänta dig ett bra resultat. Så börja där.
Ja, om det bara fanns någon lapp kvar på det 😎

Du kan med fingertopparna känna vad det är för material, inte någon exakt % sats, men vilket material som dominerar. Gå in i din garderob och öva det är inte svårt.👍

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.