4 743 läst ·
63 svar
5k läst
63 svar
Språkpolisiärt inlägg
Varför inte bidra konstruktivt med kunskap till forumet genom att förklara vilka helt olika innebörder du ser och vilka språkregler du grundar din tolkning på.J Jonte Karlsson skrev:
Jag kan inte alls hålla isär dem de dom och jag blandar hejvilt. Är väl inte så duktig på svenska varken stavning grammatik eller nåt annat.
Har verkligen funderat på hur jag ska lära mig och provat lite men det verkar inte fastna i skallen, ska prova komma ihåg att det är 2 eller 3 bokstäver.
Det är lite "lustigt" att jag inte kan bättre för jag har läst böcker så länge jag kan minnas.
Kanske har någon form av skrivsvårighet.
Har verkligen funderat på hur jag ska lära mig och provat lite men det verkar inte fastna i skallen, ska prova komma ihåg att det är 2 eller 3 bokstäver.
Det är lite "lustigt" att jag inte kan bättre för jag har läst böcker så länge jag kan minnas.
spelar det verkligen någon roll i slutet?nino skrev:
Jag kan inte alls hålla isär dem de dom och jag blandar hejvilt. Är väl inte så duktig på svenska varken stavning grammatik eller nåt annat.
gillar dig ändå, hur du än stavar.
och skulle jag inte förstå din text så hör jag av mig..
Leksand för mig är inte hockey.
Det är himlaspelet och känslan när det är sommar..
åka ut till Leksands bröd och köpa knäckebröd.. åka till insjön..
Eller njuta av en öl i centrum..
Ta en fika på siljans café..
Sedan upp till orsa för att vara med på orsa yran..
Det är himlaspelet och känslan när det är sommar..
åka ut till Leksands bröd och köpa knäckebröd.. åka till insjön..
Eller njuta av en öl i centrum..
Ta en fika på siljans café..
Sedan upp till orsa för att vara med på orsa yran..
Jag har alldeles för många brister i mitt eget sätt att skriva, för att våga slå mig för bröstet.S sinuslinus skrev:
Jag tycker att det är både trevligare och mer klädsamt att peta ett finger i magen på de som misslyckas när de försöker visa att de kan bättre än andra, än att mästra och klaga på de som av någon anledning har svårt att uttrycka sig i skrift. Ett forum som handlar om och hyllar hantverkskunnande är kanske inte rätt ställe för de som satt närmast fröken och räckte upp handen hela tiden, att klanka ner på de vars fokus och talang ligger mer åt det praktiska hållet.
Klart det kliar i fingrarna när det särskrivs eller syftas illa, men så länge det särskrivs av någon som är bättre än jag på el, snickeri, trädfällning eller fuktspärrar så är det här helt fel forum för mig att spela duktig. Att jag ärt född i akademikerfamilj med tummen halvdant placerad i handen, kan jag försöka skryta med på något annat ställe, för här är det jag som är i underläge.
Lång förklaring, men det är därför jag ser stor humor i ordet "forat" på ett forum, men jag känner ingen humor eller lust att raljera när jag ser vanliga stavfel, särskrivningar eller ett "vart" på fel ställe.