Hej

Vad finns det för spottar som kan bara fräsas in i taket utan stora byttor etc?
Alt enbart kräver låg sänkning av taket max 45-50mm..
Vad rekommenderar ni ?

:P

Vi har såna spottar i vårt nyrenoverade badrum. Tycker det blev kanonbra! Det var vår elektriker som plockade fram några spottar som han monterade. Blev både billigt och bra.

Spottarna heter "a-collection Minidownlight 20W" IP44 vid infällnad i tät byggnadsdel. Typ Nr. OTL-14. Kan enligt Ahlsells även byggas in i hyllor och liknande.

Dessa får monteras utan "pottor" direkt i isoleringen.
Har även en termosäkring som bryter om den mot förmodan blir varm.
Har använt dessa själv och även bytt till Philips lampor i dem så de kan dimras.
http://www.scan-products.dk/Default.aspx?ID=99

msvensson skrev:
Dessa får monteras utan "pottor" direkt i isoleringen.
Har även en termosäkring som bryter om den mot förmodan blir varm.
Har använt dessa själv och även bytt till Philips lampor i dem så de kan dimras.
[länk]
Intressanta spottar, vet du var jag kan köpa dem?

stilofunk skrev:
Intressanta spottar, vet du var jag kan köpa dem?
Jag försökte få tag på dessa för nåt år sen (med vanlig halogen). Nästan ingen grossist som har dom! Endast Storel tror jag. Vet inte om någon online-butik eller annan butik för konsumenter har dom..

Rrrrr skrev:
Jag försökte få tag på dessa för nåt år sen (med vanlig halogen). Nästan ingen grossist som har dom! Endast Storel tror jag. Vet inte om någon online-butik eller annan butik för konsumenter har dom..
Köpte dem via min elektriker som tog dem från Storel

msvensson skrev:
Köpte dem via min elektriker som tog dem från Storel
Precis.. (Den enda stora grossisten som jag inte har konto på ;))

Men man kan ju undra. Av vilken anledning finns dessa endast att köpa där? Verkar lite mysko...

Lite företag som växer även utanför danmark, men det gör ju inte prylarna sämre för det.
Enligt deras sida har även Solar danmark dem, så även Solar sverige borde kunna få fram dem.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.