imported_AX skrev:
Fick själv varningen av anticimex att det alltid är mögel mellan tak och spott-innertaket i badrum.
man skall ju komma ihåg också att tak alldrig kläs med fukspärr och således går taket att riva ut o byta utan att riva resten av badrumme tvid fukt. Det är bra. Jag skylulle köra på IP76 som tål mer vatten.....och håll lite koll så att ni kan byta tak innan det är för sent!
 
Åsa76 skrev:
man skall ju komma ihåg också att tak alldrig kläs med fukspärr och således går taket att riva ut o byta utan att riva resten av badrumme tvid fukt. Det är bra. Jag skylulle köra på IP76 som tål mer vatten.....och håll lite koll så att ni kan byta tak innan det är för sent!
Du har varken mer eller mindre fukt i innertaket beroende vilken IP-klass du väljer.
 
imported_AX skrev:
Fick själv varningen av anticimex att det alltid är mögel mellan tak och spott-innertaket i badrum.
Det stämmer helt enkelt inte.
 
K
Anticimex kommer ibland med konstiga råd, anser jag. Mina svärföräldrar hade dem hemma på en kontroll hur deras hus mådde och blev tillsagda att de kunde inte ha klinkers i badrummet. Det gick helt enkelt inte eftersom de hade träbjälklag.
 
Det finns en annan aspekt på detta....

En spot av halogenmodell (G4, G6.35, GU10) blir ju rätt varma och en "felriktad" dush på glaset kan ju få det att spricka, med glaskross i dushen, tvål i ögonen och såriga fötter som följd....
 
P
...och när man stapplar ut i badrummet på jakt efter plåster så trasslar man in sig i toarullen, snubblar bakåt och sätter sig på toaborsten! Där står man sen som en mumie, med löddrigt ansikte, blodiga fötter och en toaborste uppkörd i gryngången... -Näe, lysrör åt folket!
 
:D
Du e´rolig du

// Kim
 
Mikael_L
skull-toilet-brush.jpg



ACME, har du haft spottar i duschen ... :D :D ;)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.