Hej

Är ruskigt villrådig och behöver era inputs. Ska renovera köket och planen är att sätta in ett huntonittak 300*1200 med synlig skarv.
Till detta blir det rostfria spottar.
Köket är 14m2 och efter lite beräkning bör 16-17 spottar bli lagom då dom kommer att ge 500lumen per m2

Vad är då problemet. Placeringen....
Min tanke var att sätta dom centrerat i en platta men jag får inte till det. Så kommer man bli galen om man inte centrerar mot plattorna utan väljer ett bra jämt fördelat mönster?

Villrådig eller har jag missat något

Skulle säga att det viktigaste är att funktionen blir rätt. Det finns inget värre i ett kök än att stå och arbeta med spottar som sitter lite för långt bakom en, ens huvud skuggar så man inte ser något. LED har ju nackdelen att ljuskällan är väldigt liten vilket i sin tur gör att skuggor blir väldigt skarpa.

Mitt råd är alltså att få till en temporär upphängning av spottar och prova.

• Gilla
cap
  • Laddar…
Jag satte upp 12 st. i ett badrum och planerade ut dem enligt både funktion och hur takbrädorna skulle sitta. De sitter i dosor nämligen, fästa i reglarna. Givetvis blev det tokigt när takbrädorna monterades upp sen och de hamnade i skarven. Retligt som fan när jag byggde men har inte sett eller tänkt på det sen veckan efter det blev klart. Men funktionen blev perfekt!

• Gilla
cap
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.