Hej,
Har ett problem med en grupp av mina dimmersspotlights. Har 5 olika grupper med spotlights som ni ser på störmbrytarknapparna men gruppen vid beteckning "bord" går inte att släcka och efter cirka tio minuter med säkringen igång (ända sättet att släcka/tända den nu) luktar det bränt i hela lägenheten. Trodde först det var en av dimmermodulerna men känner inte någon lukt från modulerna alls. Någon som har något tips? Lite tråkigt eftersom alla fem grupper är på samma säkring så det är mörkt nästan överallt i hela lägenheten förutom badrummet och sovrummet.
 
  • Hand håller en vit strömbrytarpanel med etiketterade knappar för 'HALL', 'bord', 'hall', 'tv', och 'kök'.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller en vit strömbrytarpanel med etiketter "HALL", "bord", "hall", "tv", "kök".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elarbeten i öppen dosa med flera dimmermoduler och elektriska kablar mot en vit trävägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tak med inbyggda dimmerspotlights och en synlig strömbrytare i rum med mörk utsikt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Aemilius Aemilius skrev:
Hej,
Har ett problem med en grupp av mina dimmersspotlights. Har 5 olika grupper med spotlights som ni ser på störmbrytarknapparna men gruppen vid beteckning "bord" går inte att släcka och efter cirka tio minuter med säkringen igång (ända sättet att släcka/tända den nu) luktar det bränt i hela lägenheten. Trodde först det var en av dimmermodulerna men känner inte någon lukt från modulerna alls. Någon som har något tips? Lite tråkigt eftersom alla fem grupper är på samma säkring så det är mörkt nästan överallt i hela lägenheten förutom badrummet och sovrummet.
låter som att fasen och tändtråden sitter fel på samtliga. Nästan som du har bara fas till badrum och sovrum och bara tändtrådar till resterande. Har du bytt ut allt själva och glömt hur det ska kopplas ihop igen? Ta du dit en elektriker så har hen kopplat ihop det där på 1 timme, en räkning till dig på 700kr. Måste vara värt att få det att fungera igen? Ligger någon kabel och glappar och det luktar bränt är 700kr mer värt än en brand där dina ägodelar inte kommer att ersättas fullt ut.
 
Omöjligt att avgöra på distans och i ett diskussionsforum. Lägg ner lite mer tid på att lokalisera var det luktat bränt och följd därefter upp detta.

Att det inte går att släcka tyder på något fel i dos-dimmerna.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.