Tjena! Har en armatur med 4 ledspottar i varav en började ryka, och det luktar bra bränt..
Dock gick inte lampan sönder. Otroligt osäker på allt vad det kommer till el, behöver jag bara byta lampan eller kan det vara något allvarligare fel? Vågar knappt röra grejerna men jag kanske överanalyserar det hela..

• Modernt takmonterat ljus med flera justerbara spotlights, inringat i rött, mot en vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Det kan vara något som har brunnit där de strömförande ledarna ansluter till spottarna.
Kan du ta en bild på hur det ser ut inuti när ljuskällan är borttagen?

BirgitS BirgitS skrev:
Det kan vara något som har brunnit där de strömförande ledarna ansluter till spottarna.
hej! Tack för så snabbt svar, här kommer bild både på lampan och upp i armaturen, vad jag kan se så syns inget märkbart iallafall?

• Eldriven anslutning, beige kabeluttag, E63 märkt, 250V, skruvfästen, blå och brun ledning synlig.
    Skapa konto
  • Industriell grå plastkomponent med två metallstift och text, möjligtvis en del av elektrisk utrustning.
    Skapa konto
BirgitS BirgitS skrev:
problemet hittat. Såg ju inte igenom det frostade plasten förens jag bröt upp lampan att en diod va bränd..
Ska man dra slutsatsen att det bara är komponentfel och pytsa i en ny lampa eller har det suttit fel lampa i förhållande till armaturen? Är 35w på armaturen.

• Inuti en LED-lampa med synlig kretskort och lysdioder. Metall, skruvar och tekniska beteckningar syns.
    Skapa konto
BirgitS
Då tycker jag det ska gå bra stoppa in en ny ljuskälla och använda lampan.

• Gilla
A.h. och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.