Hej. Ska sätta in spottar i köket,ca 12 kvm stort. Fattar inte hur man ska välja mellan allt som finns🤔
Jag kommer regla upp ett nytt innertak så hur mycket dom bygger spelar inte sån stor roll. Nån som har bra tips ?

Vad är det du funderar över? Jag tycker att du ska tänka på ljustemperatur och ljusstyrka. Sen spelar vinkeln roll också. Jag kan bara tala om det vi har i taket i köket och som vi är nöjda med. Vi köpte dessa som är downlights för utanpåliggande montage http://www.hidealite.se/Produkter/Inomhus/Downlights/Utanpaliggande/Level_Multi_Box_II/1511554-2246088.html?variantId=2246079. Ljustemperatur 2700 k "varmvitt". Ljusstyrka 1100 lumen per låda, dvs 550 per downlight. Vi har fyra stycken i taket och köksdelen (öppen planlösning) är kanske 12 kvadrat stor. Det blir ett jäkla tryck i ljuset, men är det nått rum där man vill ha tryck så är det ju köket. Sen har vi andra downlights infällda under köksskåpen. Våra downlights går att skjuta in något i armaturen, då slipper man se själva ljuskällan när man sitter i soffan. Jag tycker att det är sjukt störande att se själva ljuskällan på kraftigt lysande ledlampor

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.