Hej!
Jag håller på och ska byta ut panelbrädor på min carport, ungefär hälften är i dåligt skick men var hittar jag denna panelen och vad heter den egentligen? Har kikat i mina närmsta byggvaruhus hornbach, Byggmax men hittar inte den. Är det en utgående variant , går det ens att få tag i den ? 20x120 är den i dimension. Hand håller en trasig bit träpanel i bilen, söker information om paneltypen för utbyte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

B Baskowilma skrev:
Hej!
Jag håller på och ska byta ut panelbrädor på min carport, ungefär hälften är i dåligt skick men var hittar jag denna panelen och vad heter den egentligen? Har kikat i mina närmsta byggvaruhus hornbach, Byggmax men hittar inte den. Är det en utgående variant , går det ens att få tag i den ? 20x120 är den i dimension. [bild]
Lite svårt att se på din bild om panelen verkligen är välvd?

Jag gissa på spontad stockpanel.

Schematisk illustration av stockpanel med måttangivelser och exempel på spårning av brädor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

GreenYoda
B Baskowilma skrev:
Hej!
Jag håller på och ska byta ut panelbrädor på min carport, ungefär hälften är i dåligt skick men var hittar jag denna panelen och vad heter den egentligen? Har kikat i mina närmsta byggvaruhus hornbach, Byggmax men hittar inte den. Är det en utgående variant , går det ens att få tag i den ? 20x120 är den i dimension. [bild]
Kan det vara denna sorten?
https://www.k-rauta.se/produkt/dubbelfas-spontad-22x120-54m-g4-2-grundmalad-vit/7340080309987

• Gilla
Baskowilma
  • Laddar…
GreenYoda GreenYoda skrev:
[länk]
Om Ts panel är plan så stämmer ditt förslag. Jag tycker den ser välvd ut på bilden. Men det kan vara bilden eller mina ögon som ljuger. :rofl:

Jag skulle hävda att den är rak men torkat så den kupar sig...

Sök på diskussioner glad/ledsen gubbe.

/ATW

[länk]
Ser ut att vara exakt denna ...men ser att det bara är två varuhus i Stockholm som har den ..bor i Skåne...

Panelen är rak bara på bilden den ser välvd ut ..

GreenYoda
Krille-72 Krille-72 skrev:
Om Ts panel är plan så stämmer ditt förslag. Jag tycker den ser välvd ut på bilden. Men det kan vara bilden eller mina ögon som ljuger. :rofl:
Jag tror den är plan, bara bilden som luras.

OT: Exakt detta sökte jag svar på i våras, vilken typ av panel det var....hittade inte, snickaren påstod att den inte tillverkas längre, beställde enkelfas istället för det sas vara närmast. Sen när 1 pall panel blivit hemleverad och jag måste köpa till några extra brädor, så tro fan att min panel ligger i facket bredvid. Blev till att köra hem och dubbelkolla, lasta 1 pall panel på släpet, köra till bygghandeln, lasta av 1 pall panel, lasta på 1 pall panel av rätt sort.....KUL träningspass! :crysmile: Jag har alltså lärt mig den hårda vägen vilken typ av panel det är som TS efterfrågar.... :cool:

• Gilla
Baskowilma
  • Laddar…
GreenYoda
B Baskowilma skrev:
Ser ut att vara exakt denna ...men ser att det bara är två varuhus i Stockholm som har den ..bor i Skåne...
Kolla med XL-bygg, det var där jag köpte min (också Skåne). KAN heta Falspanel Z, men jag sätter inte mitt liv på det. Kolla med dom.

GreenYoda
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
[länk]
Eldsberga ligger i Halland...

Eldsberga ligger i Halland...
Gullbranna! Och rätt nära skånska gränsen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.