Hejsan.
Jag har plockat bort knappen för spolning på min toa för många år sedan så jag tvekade inte ens när jag nu gjorde det igen. Det borde jag gjort.
Ta loss; inga problem.
Sätta tillbaks; problem!
Kan någon vänlig själ förklara för en glömsk gubbstrutt hur man får ihop det här igen?

• Öppen toalettcistern utan spolknapp, visar en Gustavsberg-logotyp och mekanismen där spolknappen vanligtvis sitter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av inuti en toalettcistern med borttagen spolknapp, visar mekanismen för att fästa spolknappen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
du stoppar i överdelen så att hakarna kommer under kanten sen trycker du fast nedandelen

Redigerat:
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Precis, översidan trycks ner så dom två långa hakarna hamnar under de två utstickande stiften, sedan snäpper man fast knappen i underdel.

• Gilla
tergo
  • Laddar…
Hemskt ledsen, det är såklart den uppenbara lösningen och jag har nog gjort det tio gånger😅
Det funkar inte. Jag har för mig att det var krångligt förra gången och att jag hittade lösningen på YouTube. Denna gång hittar jag ingen hjälp där. Har även (såklart) kollat på Gustavsbergs alla monteringsanvisningar som dock inte har någon info om denna gamla goding🙄

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.