15 144 läst ·
18 svar
15k läst
18 svar
Spolar vägghängd toalett tillräckligt bra?
intressant diskussion!
Har sett en nyinstallerad ido väggwc som inte spolade acceptabelt - t.o.m. en pappersnäsduk låg kvar efter 4-5 spolningar. Vad jag minns spolade vattnet helt enkelt inte hela den yta som normalt är fallet...luktar konstruktionsfel, man baxnar över att inte sådana bonnfel elimineras på produktutvecklingsstadiet idag när informationen rör sig snabbt och varumärkena lätt tar skada - jag skulle då dra mig för att välja en idoprodukt i allafall.
Har sett en nyinstallerad ido väggwc som inte spolade acceptabelt - t.o.m. en pappersnäsduk låg kvar efter 4-5 spolningar. Vad jag minns spolade vattnet helt enkelt inte hela den yta som normalt är fallet...luktar konstruktionsfel, man baxnar över att inte sådana bonnfel elimineras på produktutvecklingsstadiet idag när informationen rör sig snabbt och varumärkena lätt tar skada - jag skulle då dra mig för att välja en idoprodukt i allafall.
Har läst i specarna att man kan ställa in mängden vatten vid spolning från 2.5/4 liter till 3/6 liter (lilla/stora knappen)..Hermes skrev:
Kanske var exemplaret du testade inställt på "snålspolning".
Byggveteran
· Åland
· 2 077 inlägg
JULA vägghängd toastol. Problem med spolning. Vill höra om någon annan haft problem med denna toastol. Jag har installerat en vägghängd från Jula. Samma typ som ByggMax m fl har i sitt program. Problemet är att det är mycket besvärligt att spola. Spolknapparna kräver flera kg tryckkraft för att fungera. Riktig skitkonstruktion! Tunn plastbricka med dålig passform. Jag har provat med silikon på glidytor utan resultat. Har andra haft samma problem och funnit nån lösning?
Byggveteran
· Åland
· 2 077 inlägg
Ingen har haft problem?
Klicka här för att svara