Hmm... vad gör jag fel? Går det verkligen som gäst, har du testat det? Jag får inte någon bild, varken i IE eller Firefox...

snickarboden skrev:
En liten synpunkt...
Trefashandskar har låsning så de inte kan dras isär då de används och det saknar spiskontakter. Man bör tänka på att det ofta handlar om lite större laster då man kör trefasförbrukare och man vill inte ha ljusbågar i uttaget på grund av glappkontakt etc.

/Kent

??? Nä, nu vart det nog fel, 3-fas handskar har inte låsning som du beskriver.

Jo de har en hake på locket som gör att man inte kan "råka" dra ut den...

Sök på artikelnr.....sen klicka på den länken som heter >El

Övergångskablar

För övergång från 400V IEC till Perilex.

Artikel nr Typ Kabeltyp Kabellängd m Pris Kod
19 252 10 416C6PX REVE 5G1,5 3 - Q278

• 1925210.jpg
drakbane skrev:
Jo de har en hake på locket som gör att man inte kan "råka" dra ut den...

Sök på artikelnr.....sen klicka på den länken som heter >El

Övergångskablar

För övergång från 400V IEC till Perilex.

Artikel nr Typ Kabeltyp Kabellängd m Pris Kod
19 252 10 416C6PX REVE 5G1,5 3 - Q278
Klart att jag vet att det är en liten plast flurp som minskar risken att den inte ska kunna dras ut av misstag, men han skrev att man inte kunde dra isär den när den användes.

Kan o kan....De e ju bara o lyfta på locket med "plastflärpen" o dra.....o jag har aldrig sett nån ljusbåge.....men har kanske haft tur.....

Någon som kan se vad denna har för pris?

beror på vems avtal du ska köpa den på, ahlsell säljer inte till privatpersoner, och vill påstå att 99% av deras kunder har kraftiga rabatter på listpriserna.

el_richard>Ja ursäkta felskrivningen, andemeningen var att visa på en viss skillnad mellan de olika uttagen och att försöka få fram att det är lättare att av misstag dra isär en spiskontakt. Sker detta under belastning så kan det bli lite otrevligt om man har otur och om man har barn i huset så kanske man bör vara rätt uppmärksam här.

/Kent

Tack för alla inlägg!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.