När du startar fläkten så kommer det att bli ett häftigt undertryck i huset , en köksfläkt kan dra så mycket som 400 m3 , så det går nästan baklänges i skorstenen , det är för lite inluft . det märks då ni öppnar dörren eller ett fönster i köket . , ni får köra fläkten på sparlåga eller elda när ni inte lagar mat .. .Det är bara en akut lösning men fungerar tills vidare , hur det ska bli mer luft i huset är en fråga som måste tas på plats