Oldboy skrev:
Jo, men den aningens vassa delen av popniten sitter på utsidan.

Huruvida skruvinstick är ngt reellt problem vet jag inte, men kan konstatera att det blir bra dammtussar som sätter sig i ingången till donen vid vingarna som håller innerdelen/tallriken på plats.
Hur löser du det utan sex meter långa armar? Den vassa delen av niten blir på sidan verktyget inte befinner sig på. Eller pratat vi bara om att nita fast don?

Glöm nitar, blir precis lika bra med skruv.

fiskbuggaren skrev:
Hur löser du det utan sex meter långa armar? Den vassa delen av niten blir på sidan verktyget inte befinner sig på. Eller pratat vi bara om att nita fast don?
Hm, det var ett tag sedan jag popnitade ventilationen. Var tvungen att gå upp och kika för att kontrollera nitarna. Det tycks som om det blir en lite kraftigare "bulle" som sticker ut på insidan än på utsidan. Jag kände inget vasst på de nitar jag kom åt att kontrollera. Jag tycker det verkar mest troligt att det vassa kan uppstå på utsidan, dvs den sida där popniten dras av, men det är ju tänkbart att bullen kan formas till ngt vasst ibland också.

Det fanns dock inga dammtussar som satt fast i de utstickande delarna av nitarna, så förmodligen gör det ingen nämnvärd skillnad mellan skruv och popnit i det avseendet.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.