Har planer på att inreda vinden och då måste jag ju ha en trapp upp, har kollat på små spiraltrappor men undrar om någon vet hur stor öppning en spiraltrappa kräver. Bifogar bild på en modell jag kikat på.

• Träspiraltrappa i ett hem med parkettgolv som leder upp till en öppning i taket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S Suss12345 skrev:
undrar om någon vet hur stor öppning en spiraltrappa kräver
Det borde ju framgå av monteringsanvisningen för den trappa du är intresserad av.
600x1400 är mått jag sett på en variant.

Hej! Jag letar också efter en liten spiraltrappa/spartrappa till vår vind. Den du har på bilden har jag inte sett tidigare. Vad heter den?
Idag har vi en lucka i taket med en stege och det hade varit väldigt skönt om det gick att hitta en trappa (gärna spiraltrappa) som klarar ett så litet öppningshål. Hålet är dock bara 105 x 75 så jag tror att vi måste göra det större.

S Suss12345 skrev:
Har planer på att inreda vinden och då måste jag ju ha en trapp upp, har kollat på små spiraltrappor men undrar om någon vet hur stor öppning en spiraltrappa kräver. Bifogar bild på en modell jag kikat på.
Det var en snygg trappa, var hittade du den?

KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Var det tillverkas och säljs vet jag inte. Men bilden finns på (minst) två ställen på nätet:
[länk]
[länk]
Har inte hittat den i fysisk butik, utan på pinterest..

Mjölsered Mjölsered skrev:
Det var en snygg trappa, var hittade du den?
Har inte hittat den i fysisk butik utan på pinterest

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.