Vatten expanderar när det blir varmt, så om systemet är fyllt när det är kallare än ~95grader kommer det ju att läcka ur lite när du värmer upp systemet. Detta är helt naturlit och du skall inte behöva fylla på mer än någon enstaka gång per år. Detta är anledningen til att man har ett expantionskärl.