Hur illa för dricksvattnet är det om man lyckats spilla två liter ren lacknafta i närheten av den egna djupborrade (60 meter djup) brunnen?
Frågan är teoretisk men faktum är att jag har en kollega som misstänker att en granne nästan alltid häller ut målarpenseltvätten på plats, i trädgården, bakom garaget, nära de bådas gemensamma brunn...