117 läst ·
5 svar
117 läst
5 svar
Spikläkt vid byte från liggande till stående fasadpanel
Hej!
Ska byta från liggande till stående panel och undrar om det går att använda 22mm tjock Spikläkt.
Tänkte låta befintlig vindduk och vertikal läkt vara kvar och bygga på med horisontell spikläkt. Hade 22mm funkat så hade det blivit enkelt vid fönster och dörr då jag tänkte bygga utan knutar och foder.
Tacksam för inspel!
Ska byta från liggande till stående panel och undrar om det går att använda 22mm tjock Spikläkt.
Tänkte låta befintlig vindduk och vertikal läkt vara kvar och bygga på med horisontell spikläkt. Hade 22mm funkat så hade det blivit enkelt vid fönster och dörr då jag tänkte bygga utan knutar och foder.
Tacksam för inspel!
Nej 22mm är för klent att sätta på stommen då detta oftast är reglat c/c600 som minsta tjocklek som används är 28x70 alternativt 34x70 eller ännu tjockare.J Jockoh skrev:Hej!
Tacksam för inspel!
Kan man göra såhär då: ta bort nuvarande lodrät luftläkt och sätta 22mm lodrät på reglarna/stommen, sedan 28mm eller 34mm vågrät spikläkt?Frerider skrev:
Klicka här för att svara