Jag har haft två sådana spikpistoler (den första blev stulen) och nästan samma kompressor (den blev också stulen) och skjutit 10-tusentals spik med dem utan några större problem. En pistol fick jag dock byta direkt efter inköpet; den var trasig från början.
Så teoretiskt sett så ska din kombination fungera. Har du möjlighet att prova med en annan kompressor så kan ju det vara en möjlighet. Annars får du reklamera pistolen.

jag hade samma pistol med haraldnyborgs minsta ompressor (den på 6 l tank men som inte finns ¨på deras hemsida) och spiken slogs inte i ,sen byte jag till en senco 701 och då är det aldrig några problem

byt pistol dom har för ojämn kvalite på dom

Jag är nöjd med min Power Craft budget-stompicka. Var tvungen dra åt insexbultarna runt huset på den för att få den sluta läcka luft bara. Åsså är spikmatarfjädern lite klen när man spikar uppåt, dom gånger det rapplat är det pga att den inte tryckt fram nästa spik ordentligt när jag skjutit fast glespanel uppåt. Samt att det vore praktiskt med spärr för studsar-funktionaliteten så man inte råkar dubbelskjuta när man slöskjuter och råkar studsa. Min 16ga dyckertpicka har vred mellan enkelskott och "studs-läge", hade varit bra här också.

Men allt som allt, när pickan kostar som två spikpaket kan jag inte vara annat än positiv.

Jag hade också en fancy 23graders gunnebo appach tidigare.spiken kostade typ 1kr styck .eftersom det var så konstig vinkel på den så vågade jag inte köra 21graders spik.
Sen bytte jag till en TRU för 400kr på harald nyborg.Det är nog det bästa köp jag gjort trots att den är lite klumpig.
Har aldrig strulat en gång.kört säkert 3000 spik redan och då anser jag den vara helt ok även om jag gillar kvalitetsmärken bättre

almanakis skrev:
Hej!
Jag har en sådan kompressor: [länk]
Och en sådan spikpistol: [länk]

Om man läser spev på både spikpistol och kompressor, så ska det ju fungera rent teoretiskt.
Men när jag trycker av, så går ca 3 cm av spiken inte u (70mm spik), det blir en ganska kraftig rekyl. Har även provat att hålla pistolen med 2 händer och verkligen trycka, men det blir samma resultat. Någon som har några tips eller är det bara gilla läget och köpa en kraftigare kompressor?

mvh Nicholas
Har du lyckats att skjuta in någon 70-spik eller är det ofta eller bara ibland den inte går in?

Om kompressorn vore för klen så borde du ju inte få så kraftig rekyl (eller?).

Kolla om slagstiftet kan gå hela vägen (maskinen frånkopplad givetvis!)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.