Hej,
Nu kommer en riktig nybörjarfråga, men jag gör hellre rätt än om.
Jag tänkte ta och spika upp råspont och sedan fästa gips på detta. Min fråga är hur ni tycker att jag ska såga råsponten. Spelar det någon roll om skarven (för det kommer det att bli) är placerad över en regel eller ej?
Jag gör ju detta för att främst få en stabilare vägg. Det är 70 reglar, så med enkelgips som det tidigare var sviktar väggen rätt bra, något jag vill undvika framöver.
Hls,
/Magnus