Hej,

Nu kommer en riktig nybörjarfråga, men jag gör hellre rätt än om.

Jag tänkte ta och spika upp råspont och sedan fästa gips på detta. Min fråga är hur ni tycker att jag ska såga råsponten. Spelar det någon roll om skarven (för det kommer det att bli) är placerad över en regel eller ej?

Jag gör ju detta för att främst få en stabilare vägg. Det är 70 reglar, så med enkelgips som det tidigare var sviktar väggen rätt bra, något jag vill undvika framöver.

Hls,
/Magnus
 
Allra bäst blir det om du skarvar på en regel.
 
Med ändspontat så blir det minimalt med spill dessutom.
Oavsett vilket så är det bara att spika på utan att skarva på regel tycker jag.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.