slacker skrev:
Det är ju en smaksak och upp till dig - I min förra var det gjort precis så - Golvlisterna slutade vid sockeln till garderoberna. Byggår 2003.
Det är ju helt klart lättast att göra så. Tror jag siktar på att göra så att jag bygger upp garderoberna mot taket och sätter fast dem i väggen - så att dem blir ett med lägenheten.

• Gilla
Timo68
  • Laddar…
Du slipper ju dammtorkningen! d^_^b

Jag gjorde också så att jag inte satte fast golvlister bakom vad som i mitt fall är stora tunga bokhyllor fulla med böcker. De var kapade i sockeln för att rymma golvlist bakom, men hellre än att tömma och flytta alla hyllor så stack jag bara in listen en bit så att det ser ut som att den fortsätter bakom. Jag kommer att ha hyllorna där till dess att jag flyttar och nästa ägare kommer nog ändå vilja tapetsera om det rummet direkt han flyttar in och då kan han passa på att fixa listen samtidigt.

mycke_nu skrev:
Jag skulle nog limmat listerna.

Listerna på Byggmax är långa, mät först och ta med en såg.

(Inte för att jag någonsin handlar där..)
Jag tänkte handla där för att det verkar billigt och att jag har hört att det är någolunda bra kvalité. Men jag tar gärna emot tips på annat ställe som har prisvärda lister i Stockholmsområdet.

kia2 skrev:
Jag tänkte handla där för att det verkar billigt och att jag har hört att det är någolunda bra kvalité. Men jag tar gärna emot tips på annat ställe som har prisvärda lister i Stockholmsområdet.
Någon som har något tips på prisvärda golvlister i Stockholmsområdet?

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.