2 600 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Spelar nivåskillnaden någon roll
Efter att ha flytspacklat på golvet i köket(14 kvm) så har jag mätt nivåerna m.h.a. ett laser vattenpass och ser att golvet är lite högre på ena sidan rummet än mot andra.
Spacklet har runnit ut jämnt och fint så för ögat ser det bra ut, min fråga är om detta gör något ? Behöver jag fösöka komma upp till samma nivå över hela rummet ?
Golvet var nog lite snett från början.
Spacklet har runnit ut jämnt och fint så för ögat ser det bra ut, min fråga är om detta gör något ? Behöver jag fösöka komma upp till samma nivå över hela rummet ?
Golvet var nog lite snett från början.
Det låter ju som bara ett estetiskt problem eventuellt.
Är det så att golvet bara lutar, men är plant, eller är det dessutom konvext eller konkavt? De sistnämnda skulle kunna utgöra ett problem om du skulle lägga väldigt stora plattor, i synnerhet med smal fog, men normal klinkerläggning är ganska förlåtande.
Är det så att golvet bara lutar, men är plant, eller är det dessutom konvext eller konkavt? De sistnämnda skulle kunna utgöra ett problem om du skulle lägga väldigt stora plattor, i synnerhet med smal fog, men normal klinkerläggning är ganska förlåtande.
Klicka här för att svara