Jag skall spika upp en omålad och obehandlad granpanel som jag sedan skall behandla med järnvitriol och har efter litet efterforskningar kommit fram till att jag bör använda rostfri spik som tyvärr kostar skrämmande mycket. Hittade en som var markant billigasre än Gunnebo som jag kikat på först

https://www.bygghemma.se/hus-och-by.../pappspik/panelspik-fast-a4/p-1228673-1228675

Oavsett vad man tycker om siten i fråga så undrar jag om någon vet något om fabrikatören "Fast" misstänker att det kan vara deras egna märke? Kan det bli tokigt om jag köper den här spiken, är det gambling så att säga? Eller övertänker jag det hela?

Tacksam för hjälp

E enyaisrave skrev:
Jag skall spika upp en omålad och obehandlad granpanel som jag sedan skall behandla med järnvitriol och har efter litet efterforskningar kommit fram till att jag bör använda rostfri spik som tyvärr kostar skrämmande mycket. Hittade en som var markant billigasre än Gunnebo som jag kikat på först

[länk]

Oavsett vad man tycker om siten i fråga så undrar jag om någon vet något om fabrikatören "Fast" misstänker att det kan vara deras egna märke? Kan det bli tokigt om jag köper den här spiken, är det gambling så att säga? Eller övertänker jag det hela?

Tacksam för hjälp
Nej det spelar ingen roll så länge det är samma stål. En spik är en spik...

O O skrev:
Nej det spelar ingen roll så länge det är samma stål. En spik är en spik...
Får de om de kan svara på vad det är för material då för de skriver ju bara syrafast och rostfri, och syrafast är bra mycket dyrare än rostfritt som normalt sätt är bra mycket dyrare än den spiken, därför jag undrar om de bara skriver vad de vill, finns ingen rostfri beteckning, typ 316 etc. Får ringa dem senare under dagen. Tack för input

Iafall på billiga rostfria skruvar a2 så tycker jag dem är iprincip värdelösa, rosttar nästan mer än vanlig skruv.
A4 syrafast ska det vara.

• Gilla
enyaisrave
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.