5 918 läst ·
33 svar
6k läst
33 svar
Spelar det någon roll vilken ordning?
Medlem
· Södermanland
· 239 inlägg
Medlem
· Södermanland
· 239 inlägg
Men då skulle man kunna använda sig av sådana här, även den som är singel, Toppklämmor?Fairlane skrev:
Felet du gjorde i första bilden var alltså att alla tre kablarna kopplades ihop, det är det man har en sådan kopplingsklämma till.
En kopplingslist kan väl i princip fungera om du sätter en kabel i varje hål (inte alla i samma för så är vi tillbaks till första försöket), men det är inget jag skulle göra eller som bör göras eftersom det är lite väl lätt att nå en strömförande del.
Den Wago du använde i första inlägget finns även med två ingångar och då tar det mindre plats i dosan vilket kan vara bra om det är trångt.
Nu får jag hjälp men för framtida åtgärder vid nedmontering av lampor och upp under doslock.
Mvh
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 914 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 914 inlägg
Ja det fungerar också.T Tummen_mitt_i_hand skrev:
Torix som du varit inne på fungerar det med, men de är knepigare att använda och rekommenderas inte av det skälet. Dessutom tar tre Torix också plats, mer än tre av ovanstående.
Torix på en singelkabel brukar inte bli bra. Arean på en enda kabel är lite väl liten för att den skall fästa bra. Vet inte om det finns någon begränsning men skull vilja påstå att minst två 1,5 mm² ledningar i en Torix. Den toppklämma som du visar bild på brukar också kallas "ubåt" och den tycker jag är mycket bättre att använda när man skall isolera en ensam ledning.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden