S
Det limmas upp speglar lite varstans. Använd bara ett lim som inte gör att det lyser igenom dvs ett lim som är specat för speglar. LA tack, Tec 7 eller nåt annat.

• Gilla
DE73 och 1 till
  • Laddar…
Zyberus Zyberus skrev:
Jag är inte grinig, jag ställer en konkret fråga och skulle vilja ha svar på den. Inte vill jag prata om allt annat som inte har med spegelupphängning att göra.
jag har inga somhelst frågor runt reglarna eller något annat än endast sätten på hur man hänger upp en spegel.
Förslag lyssnar jag gärna på.
Jag har även preciserat min fråga.
Dold upphängning av en spegelskiva. Hittar ej beslag - vet nån om var dem kan finnas?
Spegelprofiler - var finns det billiga och att de ser normalt ut?

Ingen lim eller dubbelsidig tape ska förekomma.

Har ingen någonsin gjort det?
[bild]
Tex. vet någon hur denna spegel sitter på väggen?
Man ser ju en skugga mellan spegeln och väggen så det kan inte vara limmat...
Är det några hakar/krokar/klämmor som är fastklistrade på baksidan?

Om det är så - var hittar man de sakerna? Som sagt - vill köpa men hittar inte nånstans.
I många byggbutiker säger de bara: "vi har haft såna, men de har utgått".
Va? Har hela Sverige slutat använda speglar? Alltså ingen behöver sätta upp en spegelskiva på väggen?

Visst, man går bara till Bauhaus och köper en spegel med allting fastklistrat eller så får man med ett paket som man monterar hemma. Såna grejer finns - ja. Men de kostar ju några tusen.
Och varför ska jag köpa en hel spegel om jag redan har en spegelskiva? Det enda som saknas är dold fästanordning.
Borra upp skiten med mollyplugg lämnar nästan inga märken, knappt mer än lim. Be till gudarna att de håller och att folk här på forumet fortfarande vill ge dig tips, hjälp och idéer. Annars kan du söka dig till familjeliv om du känner dig krängt för att vi som försöker ge tips på hur du ska hänga en spegla gör dig stött.

• Gilla
whak och 1 till
  • Laddar…
I din länk från interglas har du ju dold spegelupphägning, Vill du inte beställa därifrån kan du köpa av glasmästaren istället.

Vill du ha en annan lösning kan du istället skruva upp en plyfaskiva eller liknande som du sen limmar spegeln på.
Skivan gör du något mindre än spegeln.
Behöver du återställa har du bara skruvhål i väggen att fixa.

• Gilla
Zyberus
  • Laddar…
D Ddd999 skrev:
I din länk från interglas har du ju dold spegelupphägning, Vill du inte beställa därifrån kan du köpa av glasmästaren istället.

Vill du ha en annan lösning kan du istället skruva upp en plyfaskiva eller liknande som du sen limmar spegeln på.
Behöver du återställa har du bar
D Ddd999 skrev:

Behöver du återställa har du bara skruvhål i väggen att fixa.
"... kan du istället skruva upp en plyfaskiv..." - Bra tips, tycker jag. Tack.

Länk från Interglas - jo, jag tror att det blir det om jag inte får fler tips.

Redigerat:
F Fjonken skrev:
Borra upp skiten med mollyplugg lämnar nästan inga märken, knappt mer än lim. Be till gudarna att de håller och att folk här på forumet fortfarande vill ge dig tips, hjälp och idéer. Annars kan du söka dig till familjeliv om du känner dig krängt för att vi som försöker ge tips på hur du ska hänga en spegla gör dig stött.
Fjonken, vad är det som gjorde dig så arg?
Att jag inte tyckte om ditt förslag? Ärligt talat - jag förstår inte.

"Be till gudarna att ...... " - Jag tror att jag hoppar över även det.... 😂

Oavsett vad man sätter upp på en vägg och vad man använder lim eller skruv så blir det märken själv skulle jag ha använt Biltemas Multibond till en spegel ångrar du dig får du måla om väggen det finns inga magiska metoder som inte ger märken på väggen om det skall sitta.Dubbelhäftande tejp är lika förstörande som lim.

• Gilla
Zyberus
  • Laddar…
Bo arnold Bo arnold skrev:
Oavsett vad man sätter upp på en vägg och vad man använder lim eller skruv så blir det märken själv skulle jag ha använt Biltemas Multibond till en spegel ångrar du dig får du måla om väggen det finns inga magiska metoder som inte ger märken på väggen om det skall sitta.Dubbelhäftande tejp är lika förstörande som lim.
Menar du denna produkt: https://www.biltema.se/soksida/?query=Multibond ?
Dvs. lim? 🙄

"Oavsett vad man sätter upp på en vägg och vad man använder lim eller skruv.... " - mmm... förstår det. Men som sagt - jag vill inte använda lim.
Varför jag inte vill det - jag har flera olika orsak som inte är relevanta i frågan.
Det står ju klart och tydligt att jag inte vill använda det.

Tack för tipset.

Ja

Limma spegeln på en tunn masonitskiva borta hål i skivan häng skivan med fisklinor l taket. Det mest osynliga jag kan komma på.

• Gilla
Zyberus
  • Laddar…
Limma spegeln på en tunn masonitskiva borta hål i skivan häng skivan med fisklinor l taket. Det mest osynliga jag kan komma på.
Bra.
Tack för tipset.

Tavla hänger i fiskelinor från skruvöglor i taklist ovan kaklad vägg, med synliga linor och familjefoto i ram på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så här har jag gjort tavlan hänger i fisklinor fästa i skruvöglor i taklisten

[bild]Så här har jag gjort tavlan
😶 mmmm... vad trevligt att din tavla hänger på väggen...

Hur ska jag göra då? Med spegeln asså?

Karrock
Zyberus Zyberus skrev:
😶 mmmm... vad trevligt att din tavla hänger på väggen...

Hur ska jag göra då? Med spegeln asså?
Precis så som han säger?

Du kanske inte även van att uttrycka dig i text. Men det är flera här som upplever att du svarar otrevligt på deras försök att hjälpa dig.

Många som ställer frågor här har inte en aning om vad de håller på med. Inget konstigt med det, det är ju då man ska be om hjälp. Men det gör att normalförfarandet för forumets hjälpare är att är kontrollera om frågeställaren ens förstått vad de har för problem att lösa.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Karrock Karrock skrev:
Precis så som han säger?

Du kanske inte även van att uttrycka dig i text. Men det är flera här som upplever att du svarar otrevligt på deras försök att hjälpa dig.

Många som ställer frågor här har inte en aning om vad de håller på med. Inget konstigt med det, det är ju då man ska be om hjälp. Men det gör att normalförfarandet för forumets hjälpare är att är kontrollera om frågeställaren ens förstått vad de har för problem att lösa.
ahhh... stackare... en av flera stackare här på forumet...
kör hårt! vad kan du hitta på nu då?
Vad är TREVLIGT enligt dig.... och flera andra?

När människa 1 frågar människa 2: hur mycket blir 1 + 1 ? Som svar får människa 1: HIMLEN ÄR BLÅ!
Är det logiskt? Eller besitter människa 2 logiskt tänkande överhuvudtaget? 🤣
Tydligen inte.
Och sen blir människa 2 sur på människa 1 och kallar denna för otrevlig!
mmmm... fantastiskt!

• Haha
Karrock
  • Laddar…
Karrock
Lycka till med spegeln.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.