Tjena✋
Hemma hos mig i har jag ytterdörr i mått 2125mm höjd och bred 870mm har sökt runt som en galning på nätet o olika forum utan lycka. Så nu undrar jag om nån vet om dom här måtten på dörrar fortfarande finns att få tag på.
Huset är byggt 1904
Så här ser min ytterdörr ut det är samma karm som innerväggarna har så samma storlek på dörr behövs..
Hjälp uppskattas stort, hare gott✋
Mvh snickerzz
Hemma hos mig i har jag ytterdörr i mått 2125mm höjd och bred 870mm har sökt runt som en galning på nätet o olika forum utan lycka. Så nu undrar jag om nån vet om dom här måtten på dörrar fortfarande finns att få tag på.
Huset är byggt 1904
Så här ser min ytterdörr ut det är samma karm som innerväggarna har så samma storlek på dörr behövs..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hjälp uppskattas stort, hare gott✋
Mvh snickerzz
Självbyggare
· Stockholm
· 10 261 inlägg
Kolla med din styrelse. Är huset så gammalt kan dörrarna vara K/Q klassade och får inte ändras hur som helst.
Ja... det går att få en dörr som ser helt rätt ut och som passar i karmen. Normalt är vi underleverantörer till de stora som sätter in säkerhetsdörrar i gamla trapphus.
En stor del av snickeriets verksamhet är att pallvis med säkerhetsdörrar kommer till oss. Vi åker till trapphuset och mallar profiler och utseende. Sedan klär vi säkerhetsdörrarna så att de ser ut som de som skall ersättas.
Jag personligen brukar sällan spegla säkerhetsdörrar. Jag brukar tillverka dörrar från grunden. Mest entrépartier.
Nu är det lite oklart vad TS behöver hjälp med. Är inte tydligt för mig om det är en ny dörr eller en renovering.
Känner för övrigt igen speglingen. Har varit och mätt upp en liknande dörr på Kungsholmen.
Mvh Findus
En stor del av snickeriets verksamhet är att pallvis med säkerhetsdörrar kommer till oss. Vi åker till trapphuset och mallar profiler och utseende. Sedan klär vi säkerhetsdörrarna så att de ser ut som de som skall ersättas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag personligen brukar sällan spegla säkerhetsdörrar. Jag brukar tillverka dörrar från grunden. Mest entrépartier.
Nu är det lite oklart vad TS behöver hjälp med. Är inte tydligt för mig om det är en ny dörr eller en renovering.
Känner för övrigt igen speglingen. Har varit och mätt upp en liknande dörr på Kungsholmen.
Mvh Findus
Klicka här för att svara
