Jag är mitt i renoveringen av fönster som drar mängder med skruv eftersom jag väljer att byta ut det mesta då en del är helrostiga bortom all räddning och andra är fulla med färg.
Ett kopplat 2-luftsfönster drar i mitt fall
Hörnjärn: 40 st FST 4x30 FZB
Gångjärn: 12 st FST 4x30 FZB
Kopplingsgångjärn: 12 st FST 4x20 FZB
Koppelbeslag: 12 st KST/FST, olika dimensioner FZB
Vädringsbeslag: 4 st FST 3,5x20 FZB
Alltså totalt 80 spårskruvar i olika dimensioner, merparten försänkta och några med kullrig skalle. Gysinge tar mellan 20-30 kr för ett 10-pack och eftersom bygghandlen inte längre för spårskruv letade jag på nätet efter alternativ. Blev superglad när jag hittade till www.skruvbutiken.se som för spårskruv till fantastiskt pris. T ex 500 st FST 4x30 FZB från Matssons för ca 90kr!
Ett kopplat 2-luftsfönster drar i mitt fall
Hörnjärn: 40 st FST 4x30 FZB
Gångjärn: 12 st FST 4x30 FZB
Kopplingsgångjärn: 12 st FST 4x20 FZB
Koppelbeslag: 12 st KST/FST, olika dimensioner FZB
Vädringsbeslag: 4 st FST 3,5x20 FZB
Alltså totalt 80 spårskruvar i olika dimensioner, merparten försänkta och några med kullrig skalle. Gysinge tar mellan 20-30 kr för ett 10-pack och eftersom bygghandlen inte längre för spårskruv letade jag på nätet efter alternativ. Blev superglad när jag hittade till www.skruvbutiken.se som för spårskruv till fantastiskt pris. T ex 500 st FST 4x30 FZB från Matssons för ca 90kr!
Redigerat:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 189 inlägg
Tack för bra tips. UNC och UNF brukar vara svårt att få tag i, men här fanns ju en hel del.
Klicka här för att svara