Tycker det går rätt sakta med överhandsfräs. Jobbig att hålla i med när man kör på väggen.
Passa på att köp en Meec cirkelsåg på Jula nu, kampanj på den.
Jag köpte en bara till detta ända målet. Går skit fint, bara till att såga med dammsugaren i koppland sen stämjärnet

Jag har redan en Meec cirkelsåg...

Bara till att köra på då! :)

Vet inte om jag fattat diskussionen rätt (och kanske kom,mer mitt inlägg för sent!?), men jag har fräst in åtskilliga meter med VP-rör och annat i timmerstommen i mitt hus. Jag har använt en skiva till vinkelslipen som det ligger en motorsågskedja runt. Det skär väldigt bra även om precisionen inte blir helt perfekt.... Om kedjan hugger så slirar den på skivan. Slipas om som en vanlig motorsågskedja. Kommer inte ihåg var jag köpt den.

Den klingan har diskuterats innan och rätt många är överrens om att den defintivt är farligare än många av alternativen. Även om kedjan löper fritt om det nyper hjälper det inte om man står med slipen över huvudet och schabblar. Fast man kan ju oxo resonera som så att gör man fel får man lida ;)

Men är det verkligen så lyckat att hålla en vinkelslip över huvudet alls?

• Gilla
JE2
  • Laddar…
Nej, inte på något vis alls faktiskt. Det var liksom bara en målande bild om hur otroligt snett det kan gå med en motorsågskedja på en vinkelslip.

Vanlig kaptrissa går genom huden på ett ögonblick kan jag lova. Handskar likaså. Kan bara tänka mig vad en kedja gör. :eek:

Man kan dock säkra upp bra genom att stå STADIGT och hålla vinkelslipen med båda händerna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.