14 468 läst ·
34 svar
14k läst
34 svar
Spåra i impregnerade stolpar
Fyra av åtta armeringsnät uppe. Ska även en montera en överliggande bräda. Känner mig supernöjd så här långt. Köpte byggmax 5*2.3 m nät för 469kr styck och delade de på tre så räcker de 21 meter. Billigt och bra!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
jag skulle sätta några strävor också, exempelvis på varannan eller var tredje stolpe till mark. är stolpen hyfsat dimensionerad kan strävan sättas lägre och blir mer diskret.M Mawe85 skrev:Hej,
Har fått i uppdrag av frugan att bygga ett armeringsnätstaket där murgröna även kan växa. Har kollat runt på nätet för lite olika lösningar och kommit fram till att det blir allra snyggast om man fräser ett spår i stolpen där man trycker in änden på armeringsnätet.
Men då slog tanken mig, är det dumt att spåra/fräsa i impregnerade stolpar? Tänker att man kanske drastiskt sänker livslängden genom att röta snabbare uppstår.
Hur gjorde ni när ni byggde armeringsnätstaket?
Bild på tänkt slutresultat:
[bild]
Sen har du inte den trycklasten så det funkar med metpost, mindre jobb och pris.
Redigerat:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 618 inlägg
Såhär gjorde vi:
Borrade hål och stack in, en metod jag inte kan rekommendera.
(använde en ruta som mall, det visar sig att armeringsnätet inte är så jämnt som man kan önska).
Såhär i efterhand hade jag nöjt mig med att borra för 3-4 på varje sida.
Logga in
Skapa konto
Borrade hål och stack in, en metod jag inte kan rekommendera.
(använde en ruta som mall, det visar sig att armeringsnätet inte är så jämnt som man kan önska).
Såhär i efterhand hade jag nöjt mig med att borra för 3-4 på varje sida.
Vi borrade också hål fast i överliggaren och upptäckte precis som du att armeringsnätet inte var jämnt. Till slut så drog jag ett streck med pennan för att markera exakt där hålet skulle borras och det blev bättre. Men det tog orimligt lång tid.13th Marine skrev:
Klicka här för att svara