D09
Man ska nog inte räkna iskallt med att man får låna. Man kan vara arbetslös, pensionär, sjuk etc eller så ser systemet helt annorlunda ut.

Jag hade hellre sparat mer och amorterat mindre men det är jag :)

Usch... Behöva göra om allt..
Sälja o bygga nytt istället..
Eller vänta...:/

På ett gammalt hus som huset kommer att vara om 30 år även om det är nytt idag behöver du inte så höga belopp. I mitt hus från 1974 bytte jag i somras originalköket mot ett beg från 1989 som jag fick gratis mot rivning. Vitvaror cirka 5000 kr (ny häll, resten beg). Ytskikten gjorde jag själv för några tusenlappar. Räcker gott med laminat i sovrum på ett sådant här hus. Taket kostade dock 80 papp och badrummen kostar en del men i t ex källaren kan jag göra det mesta själv eftersom det är betong. Så jag tror det går att komma ner en del.

Självklart kan man komma mycket billigare undan, hade du lagt taket själv hade ju du kunnat dränera också :). Jag räknar med helentr och när arbetskostnaden är en stor del är det inte vettigt att använda beggat. (Vi kan ju inte ta hänsyn till rot heller på så lång sikt, så även om taket kosta 80 idag får vi räkna på 130)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.