2 087 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Spånskiva eller masonit Akut
Jag håller på att göra ordning i garaget.
Har rivit ner 12mm spånskivor från innerväggar och tak.
Håller på att bygga luftspalt på 60 mm
Ska isoleras väggar och tak med cellulosa-siolering vilket gör att ingen diffspärr ska användas, då ska det ju andas.
(Dessutom ska met bara vara plusgrader där - inget Bahmas)= ytterligare stöd för ingen diff.spärr.
När jag ringde de som ska sprutisolera sa de att jag skulle använda vanlig masonit istället för oljehärdad, då den icke oljehärdade andaes bättre.
Nu är min fråga: Kan jag använda de spånplattor som satt på väggar och tak, eller gör jag något dumt då ?
Har rivit ner 12mm spånskivor från innerväggar och tak.
Håller på att bygga luftspalt på 60 mm
Ska isoleras väggar och tak med cellulosa-siolering vilket gör att ingen diffspärr ska användas, då ska det ju andas.
(Dessutom ska met bara vara plusgrader där - inget Bahmas)= ytterligare stöd för ingen diff.spärr.
När jag ringde de som ska sprutisolera sa de att jag skulle använda vanlig masonit istället för oljehärdad, då den icke oljehärdade andaes bättre.
Nu är min fråga: Kan jag använda de spånplattor som satt på väggar och tak, eller gör jag något dumt då ?
Skulle rekommendera dig att byta till OSB skivor i väggarna de håller helt super till att skruva upp saker i, spånskivor är inte hållbara och varför du ska använda masonit det är för mig en gåta, ty det är väl ett matriel som inte fyller någon nytta alls! "byggare på heltid"
Klicka här för att svara