5 630 läst ·
3 svar
6k läst
3 svar
Spännskruv för myggfönster
Håller på och bygger myggfönster. Jag har letat efter efter någon typ av skruv med trubbig spets och vinge som man kan fästa i myggfönstret ram. Drar man åt denna spänner man myggfönstret mot karmen. Någon som vet var jag kan hitta den typen av skruvar? Någon som har en annan fiffig lösning?
Har använt vita självhäftande kardborreband som jag satt fast i fönsterkarmen respektive myggfönster, har hållit i 15 år för mig. Ett kardborreband i karmen är inte hela världen och den skyms väl i de flesta fall av en gardin.
Mina myggfönster har egentillverkad träram med kardborreband och det funkar, så det är väl bara att prova. Minns inte var jag köpte självhäftande band, men det finns band hos Clas Ohlson 3m för 39kr. Dessa är dock inte självhäftande, men det bör väl gå att lösa med nåt lim och häftas lämpligen i myggfönstret.
Bör kanske tillägga att mina öppningsbara fönster i sommarstugan inte är så stora (5x8), men jag har kanske totalt 6 cm kardborreband.
Bör kanske tillägga att mina öppningsbara fönster i sommarstugan inte är så stora (5x8), men jag har kanske totalt 6 cm kardborreband.
Klicka här för att svara