Hej
Jag har en konstgräsplan 13x6 meter där vi brukar spela bandy och andra bollsporter. Planen är omgärdet av ett 1,80 meter högt plank på tre sidor, en långsida är fri. Tyvärr så skjuter vi över bollar hela tiden till grannarna och jag har därför köpt ett stort nät som jag vill spänna upp över planen. Har försökt med spännband, linor och stag och det fungerade helt OK men det är ganska meckigt att sätta upp och ta ner nätet. (Det blir alltid lite slack i nätet så det måste upp högre än 1.80 för att fungera bra, därav linor och stag)

Nu kom jag på en annan teknik; Att jag flätar in VP-rör i nätet som jag spänner upp som en båge över planen. Jag tänkte skjuta in VP-röret i metallrör som jag fäster i plankets överkant (ledade metallrör för enklare montage), och sedan sticka ner VP-röret i borrade hål i min trätrall på andra långsidan - där det saknas plank.

VP-rören måste då vara minst 10 meter långa för att bilda en båge mellan planens långsidor. Tror ni det fungerar med vanliga VP-rör och skarvmuffar, eller kan ni komma på något lämpligare material eller konstruktion? Jag vill att det ska vara enkelt att ta upp och ner nätet.

Skulle nog själv sätta upp höga stolpar tänk flaggstänger i hörnen på planen med lina i loop upp till toppen och krokar.. Lätt att hänga upp och ner och inte en massa långa saker man ska försöka stuva undan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.