Vem , Var, Hur kan jag hitta rätt spanjolett till ett fönster på huset , dessa fönster är bytta ca 2011 .
Tillverkare av fönstret ? (vet ej) nu har jag letat efter etikett på varje fönster insidakarm/utsidankarm efter ett tillverkar signatur utan resultat . Och tydligen finns det en miljon möjliga modeller på spanjoletter .. Jag ska väl för tusan inte behöva byta hela fönstret för att kunna låsa det igen ,, och då i så fall vill jag ha ett exakt likadant fönster som troligtvis inte går att hitta , så det blir väl att byta fönster på hela kåken då. Skickar en bild på handtaget om någon tycks känna igen tillverkare..
Tillverkare av fönstret ? (vet ej) nu har jag letat efter etikett på varje fönster insidakarm/utsidankarm efter ett tillverkar signatur utan resultat . Och tydligen finns det en miljon möjliga modeller på spanjoletter .. Jag ska väl för tusan inte behöva byta hela fönstret för att kunna låsa det igen ,, och då i så fall vill jag ha ett exakt likadant fönster som troligtvis inte går att hitta , så det blir väl att byta fönster på hela kåken då. Skickar en bild på handtaget om någon tycks känna igen tillverkare..
Ok Tack , Tacksam för alla tips ..
Du har inte fler bilder från olika håll?
Vill se om det är en gammal habo eller fix spanjolett.
Fix lär nog tillverka spanjoletten då de även tagit över habo men habos syns inte i sortimentet utan måste specialbeställas.
Oftast går det att få tag i passande spanjolett men ibland så blir man tvungen att anpassa lite för att en ny spanjolett ska passa..
Vill se om det är en gammal habo eller fix spanjolett.
Fix lär nog tillverka spanjoletten då de även tagit över habo men habos syns inte i sortimentet utan måste specialbeställas.
Oftast går det att få tag i passande spanjolett men ibland så blir man tvungen att anpassa lite för att en ny spanjolett ska passa..
Snubblade på denna tråden igen när jag sökte information till en annan tråd och uppdaterar därför med att länka till den tråden om Steelform Spanjolett T1.
https://www.byggahus.se/forum/threads/trasig-spajonlett-hur-far-man-tag-pa-ett-nytt.495361/
https://www.byggahus.se/forum/threads/trasig-spajonlett-hur-far-man-tag-pa-ett-nytt.495361/
Hej jag vill köpa en sonaB Byfåne nr 013 skrev:Vem , Var, Hur kan jag hitta rätt spanjolett till ett fönster på huset , dessa fönster är bytta ca 2011 .
Länk till var den spanjoletten går att köpa finns i den länkade tråden men postar en länk även här.Bakhrom Shoymardonov skrev:
Du kan även beställa den hos en låssmed, välsorterat byggvaruhus eller järnaffär osv.
https://butik.elitfonster.se/spanjoletter-fonster
Klicka här för att svara