är inte helt säker men bakåt i tiden så har väll nästan inga länder på kontinenten som isolerat eller iallafall isolerat bra med undantag i bergskedjorna runt i europa
men jag vet inte och tänkte lägga en tilläggsfråga här om hur det är det som är nybyggt i olika länder och skulle det inte bli en standard i isolering och energiförbrukning för hela EU så att även de i varmare länder skulle behöva bygga mer som oss ?
men jag vet inte och tänkte lägga en tilläggsfråga här om hur det är det som är nybyggt i olika länder och skulle det inte bli en standard i isolering och energiförbrukning för hela EU så att även de i varmare länder skulle behöva bygga mer som oss ?
Skillnaden är stor om du har residensia,då betalar du bara den kommunala fastighetsskatten (suma), som icke resident betalar du också en nationell fastighetsskatt.
Uppgifterna i den artikeln är något gamla,bl,a är skatten vid försäljning ändrad jag tror att både residenta och icke betalar samma procentsats ca 16 %.
Vid köp av fastighet med lån kan man räkna med ca 20% extrakostnader på köpeskillingen.
Uppgifterna i den artikeln är något gamla,bl,a är skatten vid försäljning ändrad jag tror att både residenta och icke betalar samma procentsats ca 16 %.
Vid köp av fastighet med lån kan man räkna med ca 20% extrakostnader på köpeskillingen.
Moderator
· Stockholm
· 57 790 inlägg
Jag har raderat lite reklam med följdinlägg.
/moderator
/moderator
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
